Turiu 2 pomegius, vienas susijes su darbu, kitas su namais ir laiku sau.
SCRUM - kurimas idomiu dalykus, besikeicianci situacija ir issukiai, ieskojimu sprendimu.
PUZZLE - laiko leidimas, deliojant smulkius puzzle gabalelius. Tiek proktine veikla, tiek puzzle deliojimas turi daug panasumu:
SCRUM - kurimas idomiu dalykus, besikeicianci situacija ir issukiai, ieskojimu sprendimu.
PUZZLE - laiko leidimas, deliojant smulkius puzzle gabalelius. Tiek proktine veikla, tiek puzzle deliojimas turi daug panasumu:
- big picture pradzioje
- strategija ar pasirinkimo laisve, kokias bus sistema
- pokyciai
- daugiau yra idomiau
- issukiai
- rezultatas
Projektine veikla ir puzzle - projektas turi apimti,/reikalivimus, puzzle dezute turi paveiksleli. Pagal ta vaizda issirenki projekta, dezute ar ji tau patiks ar ne. Idomu ar ne.
Strategija - laisve rinktis - taikyti viena metodologija projekte, puzzle pradeti nuo remo sudejimo, spalvu atskyrimo, pilno perrinkimo ir cia laisve rinktis. Taip ir projekte, vienas dalykas pasiteisina, tad daugiau naudoji, kiti metodai paliekami, nes netinka pagal projekta, klienta ar komandai.
Pokyciai - kai begi, ir kai keiti krypti. Dedi ir ziuri, kad kazkas ne taip sekasi, norisi keisti, kad butu lengviau ir kad rezultatas butu pasiektas per trumpesni laika.
Dydis - kuo didesni projektai ar puzzle, tuo jie yra idomesni. Cia nera nei vieno identisko sprendimo, cia viskas komplikuociau, idomiau ir ilgiau. Isijungia visokie veiksniai: laiko trukumas, darbu pasidalinimas, prioritetai, rutina. Kaip ir visur, pradzia pakeicia vidurys, susidomejimo kreive juda zemyn, ir isijungia protas, kuris motyvuoja judeti tolyn ir pasiekti ta pabaiga. Pradeti idomu, bet nugaleti nuoboduli reikia ir susimotyvuoti pabaigti, kad ir nebesinori.
Issukiai - sprendimu ieskojimas, nesusikalbejimas, neradimas to greito visko apimancio sprendimo. Burtu lazdele dar neisrasta ir sprendimus reikia patiems isgyventi ir atrasti. Po kiekvienos situacijos bagazas papilneja dar viena situacija, kuria galima bus panaudoti, kai ateis tas laikas ateityje.
Rezultatas arba saldi pabaiga - tikslas projekte ir deliojant puzzle - uzbaigti darba, kad viskas butu, kaip turi buti. Atradimas visu detaliu, sudeliojimu i vietas, tik su projektu yra siek tiek kitaip - cia dar yra klientas, cia dar yra biudzetas. Biudzetas turi polinki dideti, apimtis auga, o laiko yra tiek kiek yra. Puzzle yra atvirksciai - megavimasis procesu, apimtis neauga; laikas - smagus dalykas, nes pabaigus delioti, baigsis ir dziaugsmas. Pabaiga yra identiska: akimirka pasidziaugi ir eini tolyn prie kito.
Tokia ta mintis sove palyginimui :)
Comments
Post a Comment